Praznik
Kaj je v Svetem pismu praznik? To ni zgolj spominjanje, ko si ljudstvo
kliÄe pred oÄi slavne pretekle dogodke.
Tudi ni karšnokoli \"zborovanje\", skupno veselje, preprost vzgib za
shajanje, podružbljanje.
Svetopisemski praznik je dejansko izkustvo božje moÄi nad nami; izkušamo ga v
obredu, molitvi in veselju, kakor ga je božje ljudstvo izkušalo v velikonoÄnem
prazniku.
Zato nas svetopisemski praznik poveže s temo izmenjavanja in pravšnega odnosa
med delom in poÄitkom, ki je temeljna stvarjenjska in stvarstvena tema. Zahteva
pa, da smo v dejanskem zgodovinskem odrešenjskem naÄrtu tudi odrešeni.
Ta tema \"delo-poÄitek\" bi pravzaprav lahko postala še ena oblika
odtujenosti, Äe bi poÄivali zato, da bi lahko veÄ delali, veÄ proizvedli.
PoÄitek bi se tedaj vkljuÄil celo v program izkorišÄanja...
Nasprotno pa je praznik resniÄno \"izhod\" iz tega ritma Äasa; je
sprejemanje božjega odrešenja vase kot nekaj novega in razliÄnega. To odrešenje
pa izkušamo skupaj, v razsežnosti, ki jo doživljamo kot temeljno izkustvo
odrešenja.
Praznik je za kristjana izkustvo vere v Jezusovo vstajenje; izkustvo krstnega
prerojenja; izkustvo evharistije, ki jo doživljamo skupaj v ozraÄju praznika,
veselja in prejetega odrešenja.