Odnos Äloveka do Boga se mora nenehno prerajati in rojevati iz Älovekove svobode; vendar pa so znamenja tega odnosa tako pomembna, da ne smejo biti prepušÄena improviziranju trenutka ali popolni spontanosti.
Tu nam pridejo na pomoÄ verska izroÄila, lastna sleherni kulturi, oblike obhajanja skrivnosti, ki vkljuÄujejo tudi telesnost, obredi, ki na razliÄen naÄin izrazijo razna kulturna Äutenja. Ta dejstva dajejo neko trdnost in stabilnost verskim izrazom, v katerih Älovek izreka smisel lastnega obstoja.
Obred oblikuje verska dejanja; ta pa na doloÄnejši naÄin potem izrazijo tisto splošno držo obhajanja božje skrivnosti, ki prežema vse življenje.
Žal pa je mogoÄe te povezave tudi prelomiti: obred lahko postane zunanje obredje, nekaj zgolj formalnega, kar poraja od življenja loÄena verska dejanja, ki niso sposobna izraziti verske usmeritve življenja.
To tveganje pa vendar ne sme vreÄi sence nezaupanja na Älovekovo obredno in slavljenjsko razsežnost.
V svojih pristnih oblikah je namreÄ temeljni vidik našega bivanja, ker nam pomaga, da damo izrecno trdnost in zgodovinsko pomenljivost tisti veÄni in najbolj notranji odprtosti za skrivnost, ki je navzoÄa v globinah osebe in oživlja odnose Äloveka z drugimi osebami in s stvarmi.