Je miroljubno priÄevanje za Kristusa za ceno lastnega življenja v okolišÄinah nerešljivega spora in preloma.
Je miroljubno priÄevanje, izraženo z ljubeznijo in nenasiljem. Sam po sebi ni muÄenec, kdor umre z orožjem v roki, Äetudi se je boril za stvar, ki jo je imel za praviÄno. Cerkev ni nikoli dala Äasti muÄencev križarjem.
MuÄeništvo se kot priÄevanje za Kristusa za ceno lastnega življenja v okolišÄinah preloma dopolni, kadar dialog preneha. Tako se je zgodilo prvemu muÄencu Štefanu, kakor beremo v Apostolskih delih. Štefan govori, vendar ga v nekem trenutku prekinejo: \"Zavpili so na ves glas, si zatisnili ušesa in vsi hkrati planili nadenj.\" Štefanu ne uspe, da bi še govoril. Sogovorniki ga noÄejo veÄ poslušati in se spravijo nadenj z nasiljem.
MuÄenec je po drugi strani ukoreninjen v primatu ljubezni; ko ta ljubezen postane najvišja, zahteva darovanje življenja. MuÄeništvo izraža doslednost vere, ki zahteva, da se Gospodu Jezusu nikoli ne izneverimo pred ljudmi, iz nobenega razloga. Toda ljudje pogosto podležejo silam teme in bi radi zadušili luÄ. MuÄeništvo je torej kot možnost vsebovano v izpovedi kršÄanske vere, v krstu in birmi, tudi Äe se tega morda vedno ne zavedamo.
Blagor, ki v Matejevem evangeliju povzema vse ostale in jih nekako razlaga, je tale: \"Blagor vam, kadar vas bodo zaradi mene zasramovali, preganjali in vse grdo o vas lažnivo govorili. Veselite se in vriskajte!\"
MuÄeništvo je tukaj izraženo kot vrednota novega Äloveka, ne le kot abstraktna, ampak kot oprijemljiva podoba. Dejansko pravi to evangelist malo dalje: \"Varujte pa se ljudi, ker vas bodo izdajali sodišÄem in biÄali po svojih shodnicah. Pred oblastnike in kralje vas bodo vlaÄili zaradi mene, da boste priÄevali pred njimi in pogani. Vsi vas bodo sovražili zaradi mojega imena; toda kdor bo vztrajal do konca, bo rešen.\"
Jezus je vse to predvidel za svojo Cerkev in zgodovina nam samo potrjuje, da je imel še kako prav.