Kakršnakoli je že podoba zrelega kristjana, ki jo je treba izrisati, so v njej vsaj tri temeljne znaÄilnosti.
Prva znaÄilnost je pozitivnost.
Kristjan je tak Älovek, ki venomer gradi mostove, gladi težke situacije, gleda vedno naprej. ÄŒe le pomislimo na himno ljubezni pri sv. Pavlu: \"... vse veruje, vse prenaša, vse upa,\" moramo reÄi, da v podobi zrelega kristjane ne sme biti potlaÄenosti, nezaupanja, nejevoljnosti, otožnosti. Pa tudi mržnja se ne sklada s podobo kristana, zrelega v veri, ki raje sprejema napetost, pogum, popolno velikodušnost.
Druga znaÄilnost, ki je ne smemo pozabiti, je njegova spornost.
Od kod se poraja ta podoba? Sv. Pavel to jasno pove v pismu GalaÄanom: \"Sad Duha pa je...\"
\"Pa\", ki kaže na prejšnje vrstice, je v nasprotju z deli mesa: \"prešuštvo, neÄistost, razvratnost, malikovanje, Äaranje, sovraštvo, nesloga, ljubosumje, prepiri, delitve, stranke, zavist, pijanost, orgije in temu podobno.\"
Podoba kristjana se ne poraja v blaženem miru kot spokojen razvoj osebe, ampak v konfliktu iz odkrite loÄitve, nasprotovanja in obsodbe vsega, kar v Äloveku, v obÄestvu in v družbi nenehno teži k temu, da kršÄansko osebnost izrazi drugaÄe.
ÄŒeprav je kristjan popolnoma pozitivna \"figura\", je preverjeno sporna in se vedno zaveda, da se mora loÄevati od del teme.
Tretja znaÄilnost pa je globoka zedinjenost. ÄŒeprav je njegova podoba razdrobljena v mnogoterih držah, pa se globinska edinost pokaže že na jezikovni ravni, ker Pavel govori o \"sadu Duha\". Gre za en sam sad kršÄanske rasti, družbeni in etiÄni.