Za pogane in Grke je bil križ na splošno najveÄja možna mera nespameti, nerazumljivosti Kristusovega pretvarjanja, Äeš da je mesija, božji mož. V oÄeh pogana in Grka lastnosti Križanega nikakor ne morejo biti lastnosti Boga. Križani nima nobene moÄi, sile, nadvlade, kar vse se kaže kot nekaj božjega. Prej daje izgled vdanosti, majhnosti, šibkosti. V Križanem ni videti ne Boga ne junaka in njegov slog umiranja ni niti malo primerljiv z modreÄevim, kakršno je bilo Sokratovo, ki je umrl sredi umirjenosti in plemenitosti svoje odloÄitve.
Tu pa so dramski preobrati, kri, tema, krutost.
Kristusova smrt na križu se pokaže toliko manj božanska, kolikor vzvišenejšo podobo o Bogu imamo: Bog kot nekdo, ki se ni sposoben pomešati s svetom, nesposoben soÄutja do tistih, ki so pod njim.
V križu torej fantastiÄno padejo v krizo vrednostni modeli vrednotenja, po katerih dojemamo božje in Äloveško. Padejo v krizo, ki se razreši šele tedaj, ko imamo v luÄi Kristusovega vstajenja pogum z vero pogledati v križanega Jezusa iz Nazareta in videti, da je prav tam, na tistem križu, on za nas božja moÄ in modrost, njegova praviÄnost, posveÄenje in odrešenje. Na križu in s križa nam Jezus razodeva OÄeta.