S samostalnikom "izbira" izražamo zavest o svobodi, ki se meri in odigrava vpriÄo Boga in zgodovine, vpriÄo pahljaÄe kršÄansko, teološko in pastoralno mogoÄih, pomenljivih in vrednih možnosti. To ni le dramatiÄna dilema med dobrim in zlim, ampak je nenehno napredovanje in pozorno spremljanje tolikih dobrin in tolikih resniÄnosti, ki jih v svet razliva sila Duha; vse to pa naj vodi k polnokrvni in konstruktivni izbiri v družbi.
Dolžnost, da izbiramo - kar je nekaj bistvenega - v nas poudarja odgovorno svobodo in ne samotno presojanje brez odnosa s komerkoli in oropano meril, na katera bi se bilo mogoÄe opreti. Ta merila za oporo, znaÄilna za apostole in za vse božje ljudstvo, katerega "sestavni del obstoja je dostojanstvo in svoboda božjih otrok, v srcu katerih prebiva Sveti Duh kot v templju," pa ponuja cela pahljaÄa znamenj Svetega Duha, od tistih bolj spontanih do onih, posredovanih po hierarhiji, od tistih bolj svetostnega reda do tako imenovanih "znamenj Äasov". Prav na te sta nas papež Janez XXIII. in koncil opozarjala in nas uÄila, kako naj bomo nanje ne le površno pozorni.