Evangelist Matej nam s pomoÄjo zgovornih simbolov opisuje naporno romanje Äloveka in ljudstev po poti iskanja resnice in središÄa njihovega bitja. To težavno popotovanje pa pripelje do priznanja kralja Mesija, do adoracije in do darovanja najdragocenejšega, kar ima Älovek. V romanju modrih vsak od nas prepoznava samega sebe, svoje temine in svoje trenutke luÄi.
Iskati božje obliÄje v znamenjih zgodovine, še posebej v nedvoumnih znamenjih, ki jih je pustil za seboj Jezus iz Nazareta, je še danes dostojsnstvena in moÄna poklicanost za vsakega Äloveka; ko nekomu pri tem ponudimo orodja, s tem zares služimo vsaki Äloveški osebi.
Niti Herod se ni branil tega minimuma iskanja: vprašal je duhovnike in pismouke, dal si je prebrati nekaj strani Svetega pisma. ÄŒe bi neka civilizacija, zlasti zahodna - ki je prejela v dedišÄino zaklade Svetega pisma -, imela študij svetih besedil za nekaj obrobnega in zlahka odrinjenega, bi ne prepoznala najglobljega vzdiha Älovekovega srca, ki se sprašuje po resnici in jo išÄe.
V Matejevem odlomku vidimo, kako so izražena bistvena dejanja tega iskanja: spraševati, pozanimati se, prebrati, poslušati; to so stopnje duhovnega in verskega iskanja, ki ne zahtevajo veÄ dolgih in pustolovskih potovanj, kakršno je bilo potovanje modrih, ampak priÄakujejo neki minimum zmage nad lastno lenobo, neki minimum napora pri spraševanju in razmišljanju.