Evharistija je z vso zakramentalno ojkonomijo (božjim naÄrtom), ki jo povzema, "znamenje", ki ga je hotel Jezus sam in ga on tudi nenehno upravlja; to pa celo z osebno in resniÄno navzoÄnostjo, da bi vzpostavil povezavo med tem dokonÄnim in neizÄrpnim "znamenjem" božje ljubezni, v Äemer je velikonoÄna skrivnost, in znamenjem Cerkve. Cerkev je namreÄ obÄestvo tistih, ki "se spominjajo" Kristusa in njegove velikonoÄne skrivnosti in se v moÄi Kristusa samega, ki se ponavzoÄuje v evharistiji, ljubijo, kot ljubi on. S tem, ko priÄujejo za ljubezen do vseh, skušajo vse vkljuÄiti v to obÄestvo ljubezni, ki prihaja od Boga.
PreseÄi je torej treba neko brezosebno in mehaniÄno pojmovanje odnosa med evharistijo in Cerkvijo, kakor da bi bila Cerkev, ki jo vzpostavlja evharistija, neka od svobode, inteligence, soodnosnosti kršÄenih loÄena stvarnost. Ni resniÄne in polne evharistije brez osebnega sodelovanja vernika...
Evharistijo zares razumemo in sprejmemo ne le, kadar se opravlja doloÄene stvari v zvezi z njo (ko se jo obhaja, jo Äasti, jo sprejema z dolžno pripravo itd.) ali ko se opravljajo doloÄene stvari na osnovi nje (ko se imamo radi, se borimo za praviÄnost itd.), ampak tudi in predvsem, ko postaja "forma", izvir in operativni model, ki s seboj zaznamuje skupnostno in osebno življenje vernikov. Kristus velikonoÄne skrivnosti se v evharistiji ponavzoÄuje in postaja dejaven v Cerkvi. On je Sin, poslušen OÄetovi besedi. Je Sin, ki v deju podaritve lastnega življenja iz ljubezni najde v dramatiÄni in pretresljivi molitvi, s katero se obraÄa na svojega "abba", pogum, mero in normo lastnega odnosa do ljudi. Zato pa obhajanje evharistije udejanja samo sebe, ko stori, da verniki - tako kot Kristus - dajo "telo in kri" za brate in pokleknejo v poslušnosti in sprejemanju, ko priznavajo, da je vse to OÄetov dar.