Odnos med dvema osebama je jasen, odloÄilen, zahteven, in to tudi zato, ker ni toliko podvržen pastem. Rojeva se bolj spontano iz tiste soÄutnosti, ki sili dobrega samarijana, da poskrbi za ranjenca; teološko gledano gre za soudeleženost pri božji nežnosti do Äloveka, je prisrÄno in intenzivno obÄutje, ki tako, kot je poneslo Kristusa k Äloveku, ponese vsakega izmed nas k bratu, v katerem potem dojemamo skrivnost božjega dostojanstva.
Ta odnos med dvema osebama ostaja vedno privilegiran in na neki naÄin dokonÄen in odloÄilen. V njem je težje nadeti maske ali izgovarjati slogane, ki dajejo alibi, izgovor ali pa vnašajo neka pravila.
Neposredni in osebni odnosi se vedno odigravajo znotraj družbenih odnosov.
Samarijan dejansko rabi gostilniÄarja, gostoljubnosti, bolnišnice. Potrebuje drugih reÄi, da bi udejanjil svojo ljubezen: denarja (v roke mora torej vzeti cesarjevo podobo, da plaÄa tista dva denarija), potrebuje olja in vina. In tisti, ki proizvaja olje in vino, tako postane bližnji ranjencu. Gre za celo vrsto odnosov, ki se jih odrešuje, v kolikor so vpleteni v delovanje dobrohotne ljubezni. Zato moramo jasno zatrditi zoper vsako omalovaževanje ali poskus izmikanja, da je potrebna dolga pot, da Älovek postane bližnji; in na tej poti mora vzpostaviti množico resniÄnih odnosov.
Ne bodo vsi ti odnosi nujno tudi neposredni: vendar pa šteje že namen bližine. Zato pa se delilna praviÄnost s svojimi številnimi aparati izkaže kot resniÄna pot ljubezni, brez katere ne gre, Äeprav jo je treba nenehno preÄišÄevati v njenih namenih in oblikah.
Tukaj bi lahko obnovili malce prilagojene besede poslednje sodbe (Kdaj smo te videli golega, laÄnega...): "Ampak jaz sem samo izpolnjeval obrazce in pisal potrdila..." - "Ne, vse to si storil zame..."