"Za vsako prazno besedo, ki jo ljudje izgovorijo, bodo dajali odgovor na sodni dan. Po svojih besedah boš namreÄ opraviÄen in po svojih besedah boš obsojen."
Jezus nas uÄi, da morejo besede, Äetudi lahko nosijo neki višji pomen, dejansko postati skvarjene, izpraznjene, lahko postanejo napihnjene in izmaliÄene.
Obstajajo besedni sklopi, ki nujno potrebujejo pregled glede njihove iskrenosti; treba jih je prepoznati, da potem na neki naÄin damo na svetlo neko izbrano metodo, s katero podvržemo rentgenskim žarkom njihovo zatemnjenost. Mislim tudi na besede, ki se jih uporablja v kulturnem, socio-politiÄnem, cerkvenem okolju in predstavljajo besedno obzorje nekega doloÄenega zgodovinskega obdobja. Naša dolžnost je, da jih presojamo, da razbiramo, koliko v njih in prek njih odmeva edina odrešujoÄa Beseda.
- Za primer jemljem nekaj izrazov, ki so v današnji družbi zelo pogosti: pravica, mir, okolje. Sprva so imeli toÄno doloÄen pomen, ki se je nanašal na oprijemljive resniÄnosti; potem pa postajajo kot ponavljajoÄi se slogan, zmeraj manj se zavedamo njihove resnosti; in tako zgubljajo svojo vrednost.
- V cerkvenem okolju mislim na izraze: naÄrt, identiteta, navzoÄnost, posredovanje, razloÄevanje; vsi ti so bili nosilci nekega sporoÄila, ker jih je kar razganjalo od pomena. Priznam, da sem sam vsaj malo prispeval k temu, da se jih je pogosto slišalo. VÄasih pa obÄutim resno tesnobo, ko opazim, da je njihova raba posplošena in banalizirana zunaj toÄnega cerkvenega in teološkega konteksta, kjer so izgrajevali ne le neki pojem, ampak celotno sporoÄilo.
Kaj naj predlagam v zvezi s temi in drugimi tako pretanjenimi izrazi? Da naj jih ne uporabljamo veÄ kar tja v en dan ali sluÄajno, kot mašila pri govoru; da jih znova privedemo v duhu k izvirnim okolišÄinam, kjer so zaÄeli svoj tok. Predlagam, da pogledamo, ali se ne spreminjajo, in predvsem, da jih potopimo v kontemplativno kopel, ki jih bo osvežila in jih privedla k njihovemu izviru. Predlagam, da jih gledamo v božji luÄi in v luÄi odrešenjskega naÄrta.