Izraz \"talenti\" se vztrajno ponavlja v psihološki in pedagoški literaturi; z njim oznaÄujemo naravno prirojeno nadarjenost, ki jo je treba še razviti. VÄasih ga sreÄamo tudi v družboslovni in ekonomski literaturi, kjer se nanaša na vire, ki so na voljo in jih je treba izkoristiti in pomnožiti.
V evangeljski priliki pa se talent ne pojavi kot prirojena kakovost niti kot možnost osebne lastnine, ampak kot prejeti dar in kot odgovornost.
Dejstvo, da gre v vseh primerih za \"dar\" in ne za lastnino, naredi prejemnike ponižne in pozorne, Äloveka ne napeljuje k ponašanju pred drugimi. ÄŒeprav prilika tega vidika izrecno ne razvija, pa je tu že navzoÄa solidarnost vsaj v korenini.
Talenti niso razdeljen mehaniÄno in zgolj enakomerno. Eden jih dobi pet, eden dva, eden enega. Navidezna neenakost je dejansko sorazmernost, ki upošteva posameznikove sposobnosti, ki vsakemu omogoÄi, da se dobro poÄuti, ki vsakemu da možnost in veselje, da resniÄno odgovori na priÄakovanja, ki so naslovljena prav nanj.
Stojimo torej pred resniÄno enakostjo, ki hoÄe pravo dobro in pravi razvoj vsake osebe, vsakega po svoji poklicanosti. To je modra enakost v sorazmernosti.
V priliki je videti Äudna tudi nesorazmernost med talentom in rezultatom ter nesoorazmerje med razliÄnim naporom in enotnim konÄnim rezultatom. Veliko, celo zelo veliko dobi tisti, ki je bil zvest v malem; to je soudeleženost pri Gospodovem veselju, torej nepredvidljiv in presenetljiv preskok v kakovosti, ki ne zadeva samo neke usluge, neke milosti, neke nagrade, ki jo je moÄ osvojiti, ampak vso osebo.
In ni razmerja med rezultatom tistega, ki je pridobil deset talentov, in tistega, ki jih je pridobil pet: oba sta deležna istega preskoka v bistveni kakovosti s tem, da vstopita v Gospodovo veselje.
Sad prometa s talenti ni koliÄinski pridobitek, ampak razvoj celotne osebnosti, ki tako doseže nepriÄakovano, popolno in milostno dopolnitev.