Svetovanje ni zgolj intelektualno dejanje; je dejanje usmiljenja, ki se skuša z ljubeznijo ozreti na skrajno zapletenost konkretnih Äloveških situacij.
Gotovo moramo pritrditi tej evangeljski zahtevi, ki je, Äe je res evangeljska, vedno soÄutna, opogumljajoÄa, dobra, ponižna, Äloveška, Älovekoljubna in potrpežljiva.
Teh znaÄilnosti svetovanja ne najdemo prav pogosto v Cerkvi. Nasprotno, vÄasih se sreÄujemo z oblikami svetovanja ali celo odloÄanja, ki jim manjka Äloveških potez, ki so tako znaÄilne za Jezusa. Jezus se je znal z ljubeznijo prilagoditi situaciji, znal je zagrabiti ustrezni trenutek.
ÄŒe je v svetovanju navzoÄa drža usmiljenja, se izognemo tolikim narejenim sporom, saj ni niÄ vreden plašÄ praviÄnosti, Äe ga ne spremlja krepost obzirne modrosti.
Svetovalec v skupnosti mora imeti moÄan Äut za svetovanje kot dar. Ker je to dar, je treba zanj prositi v molitvi in si ga ni mogoÄe prilašÄati kot nekaj svojega. Ker je to dar, se mu moramo približati z nenavezanostjo, saj ne izhaja iz nas, ampak nam je dan.
Nasvet ni orožje, ki bi ga smel uporabiti, da bi druge pritisnil ob zid; je dar v službi skupnosti, je usmiljeno božje delovanje v meni. Resda gre preko moje razumnosti - modrost je razumnost v delovanju -, vendar pa gre preko ljubeÄih vzgibov Svetega Duha, ki padajo kot rosa in ustvarjajo obÄutljivost, zaupanje in ljubezen.