Ko gojimo duhovno življenje, postajamo vse bolj pozorni na grešne ovire,
ki jih postavljamo nasproti vodenju Svetega Duha. Od tod izhaja spokorna drža,
ki najde svoj peÄat in se hrani v obhajanju zakramenta pokore.
Pravimo, da je ta zakrament v krizi, ker je v krizi zavest o moralnih vrednotah
in potemtakem tudi zavest o grehih, ki zanikajo te moralne vrednote.
Morda je treba sprejeti še dopolnjujoÄo perspektivo: preživljamo nevarno krizo
moralne zavesti, ker je v krizi obhajanje zakramenta pokore. V bistvu je
dojemanje naših grehov povezano z dojemanjem dobrine, ki jo napada greh.
Dobro pa prav tako dojemamo samo v tisti bogati in prepleteni duhovni drži, v
kateri se mi na osnovi izkustva delnih, zaÄasnih in nedokonÄnih dobrin odpiramo
prepoznavanju in sprejemanju poslednjega in dokonÄnega Dobrega; to pa je
skrivnost Boga.
Tistega Dobrega torej ni mogoÄe toliko opisati in doloÄiti, kot ga je treba
iskati, klicati, obhajati, sprejemati. Kristjan še posebej išÄe dokonÄno
razodetje Dobrega v Jezusu, v njegovem življenju in v njegovi Veliki noÄi. Tudi
odkritje, prepoznanje in preseganje grehov - Äeprav je ukoreninjeno v držah, ki
se porajajo iz notranjosti srca - se v zadnji fazi zgodi v Jezosovi
navzoÄnosti, se zapeÄati v obhajajnju OÄetove usmiljene ljubezni.
Glejte, zato izroÄilo razume obhajanje tega zakramenta ne samo kot kot izreden
dogodek za najtežje krivde, ki so povzroÄile nepopravljiv prelom zaveze, ampak
tudi kot gesto, ki naj jo pogosto ponavljamo, da bi se zavedli svoje vsakdanje
bede pred Bogom, da bi zaslutili razdaljo med svojim življenjem in
evangeljskimi ideali, da bi izkusili prenavljajoÄo moÄ velike noÄi, da bi
prepodili tisto notranjo meglo, ki nam onemogoÄa odkrivati in izvršiti naloge,
ki nam jih zaupa evangelij.