Vsak Älovek se bliža svoji smrti in ve za to. To je velika razlika med
njim in živaljo: Älovek ve s popolno gotovostjo za svojo smrt in si vpriÄo te
resniÄnosti oblikuje tudi svoje stališÄe. To stališÄe je lahko tudi v tem, da o
njej noÄe razmišljati, a je to še vedno stališÄe.
Samo Älovek torej živi vedno in neogibno kot tisti, ki je sooÄen z lastnim
koncem, ali bolje, s celoto svojega obstoja. Zakaj se ravno prek smrti dojema
dopolnjena dokonÄnost Älovekovega obstoja? Prav smrt, dejstvo, da smo na poti k
njej, nas spominja na dokonÄni smisel naših dejanj, da ne moremo v nedogled
odlašati svoje opredelitve.
V doloÄenem Äasovnem razponu se mora Älovek odloÄiti.
DokonÄnost Älovekovega obstoja in potemtakem jasnost etiÄnega imperativa se
pokaže, ko razmišljamo o dejstvu, da je Älovek dolžan gledati in upoštevati
lastno življenje kot omejeno v nekem prostoru, zaprtem s smrtjo.
V tem bivanjskem, filozofskem - gotovo ne biološkem! - gledanju je smrt
resniÄnost, ki obvladuje vse življenje. ÄŒlovek je v njej poklican, da razpolaga
s seboj v svoji celovitosti, Äeprav to razpolaganje pomeni, da je treba
sprejeti tudi nepredvidljivo, kar pride od zunaj.
Dejansko lahko Älovek zavrne oblikovanje svojega stališÄa; lahko pa v
pojmovanju sebe tudi sprejme resniÄnost smrti.
Smisel smrti je v tem, da se dokonÄno in odloÄilno sooÄimo s svojim življenjem
v njegovi celovitosti, Äeprav z njim ne moremo izkljuÄno razpolagati.