Marija v sebi kot zgled povzema skrivnost ljudstva, skrivnost Cerkve; Cerkev in vsak kristjan pa na svoj naÄin podoživljata Marijino držo.
Obstajajo tri koordinate, sredi katerih moramo razumeti življenje, vlogo in predprednosti Brezmadežne Device:
- predvsem, vkljuÄenost v božji naÄrt ljubezni;
- potem, udejanjanje skrivnosti Cerkve v njej, ki je vzor Cerkvi;
- konÄno, poslanstvo upanja za vsakega Äloveka grešnika.
Predpravice Device Marije so zagotovo enkraten dar, ki pripada samo njej; so pa tudi ogledalo, v katerem Cerkev vidi na vzvišen naÄin udejanjene temeljne vrednote slehernega kršÄanskega življenja.
Sveti Ambrozij je moÄno obÄutil vez med Marijo in Cerkvijo, med Marijo in kršÄansko dušo. V razlagi Lukovega evangelija piše: \"Secundum carnem una est mater Christi, secundum fidem tamen omnium fructus est Christus.\" Po mesu je Kristusova mati ena, toda po veri vsi rojevajo Kristusa.
Te velike kršÄanske vrednote se nam pokažejo v polnosti, ko obhajamo praznik Brezmadežnega spoÄetja.
In Äe bi se vprašali, katera kršÄanska vrednota v naši osebni zgodovini najbolj ustreza temu, kar je bilo za Marijo brezmadežno spoÄetje, bomo z lahkoto videli, da je to krst.
Polna zmaga nad grehom, polna pripadnost Bogu, kar je odloÄilno zaznamovalo vse Marijino življenje, ta ljubeÄi OÄetov objem se v nas, ki se rodimo kot grešniki, udejanji po krstu.